I was born this way


Hemma efter en fantastisk weekend i Milano.
Helt klart en stad i min smak och jag är helt förälskad i dess arkitektur. 
Dock var vi inte välkomna in i Milano katedralen, Strumpbyxor var lite väl avklätt för guds smak. Insåg att ingenting jag hade medpackat skulle kunna få mig insläppt i kyrkan.  Jag måste börja med byxor.

Aja, Lady Gaga var grym, något försenad så humöret och tålamodet testades rejält, men väl på scen slog hon mina förväntninga. Hon bjöd på en mycket svårförglömlig show!

Utelivet var även det fantastiskt. Att man kommer till krogen halv 1 och de inte har öppnat än är inte vad jag är van vid. Skulle behöva lägga om min dygnsrytm rejält för att orka hålla igång till 6. Men det är något jag hoppas behöva vänja mig vid.
Behöver jag ens nämna att det italienska utseendet är något jag gärna vilar ögonen på.


Både Isabelle och jag däckade som 2 grisar på bussen till flygplatsen. För naturligtvis åker man direkt från krogen till planet. Sånt börjar bli min specialité. Jag däckade även på flyget, flygbussen och de båda tågresorna. Sliten.

I shoppingväg kom jag hem med ett solpuder och en topp. (!??!?!?!) och alkohol.
Efter 2 hela shoppingdagar i en enorm modestad! Undrar om det är snålheten det beror på eller om kraven bara har höjts? Tror det beror på att Italienare inte har min sjöhästs-kroppform med ank-svank.

Lite klagande måste jag ju ha, så vårt hotell och deras språkkunskaperna var helt åt helvete. Kan ni inte engelska så försök inte ens ha med mig att göra. jäkla människor som är så självsäkra och stolta att de inte ens kan lära sig ett internationellt språk!

Och det här med toaletterna deras, jag fattar det inte. Hur jag än vrider och vänder på det, så skulle jag behöva bli visad hur det går till.

Nej nu får det räcka. Jag vill tillbaka till Milano!












kände mig tvungen att ta bild på pizza maskinen. istället för en vanlig "köpa en dricka automat"
Lägg i pengar och vänta 2 minuter.
en sån skulle jag vilja ha efter krogrundan, då kraven är låga och väntetiden känns dubbelt så lång. Torget i Sundsvall skulle passa bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0