The more I have to change I just stay the same


Somsagt, somnar man på dåligt humör så vaknar man med värre.
Aldrig förut har jag avreagerat så mycket känslor på en kväll.
Jag brukar alltid stänga det inne och bara gå ifrån problemen och igår gjorde jag motsatsen.

Av det lärde jag mig följande; det är inte värt det. Om folk inte kan ge respons när man väljer att ta upp en konflikt så ger man bara av sig själv i onödan.
Jag tänker aldrig mer lyssna på ordspråket "behandla andra som du själv vill bli behandlad" för det funkar verkligen inte. Någon ger alltid mer och man får aldrig tillräckligt tillbaka. Jag tänker ge det jag får och bespara mig många tårar på det.
Inte heller tänker jag lyssna på ett löfte. är man ärlig nog att stå för sanningen är det verkligen det minsta man kan göra att ge detsamma tillbaka.

Jag får väl skylla mig själv över vilken position jag sat mig i, men det finns ju en anledning itll det med. Jag bryr mig. Ömsesidighet saknas dock.

Jag har äntligen gått i någon annans skor och insett vad jag gjort. Jag har alltid varit konflikträdd,  och alltid låtit dig vara tyst. Inte lyssnat på dig och gett mig själv en chans att förbättra mina brister utan bara fortsatt med ett leende på läpparna. Du har alltid fått anpassa dig med att hålla allt inne. Hoppas på att jag skulle förstå allting själv någon dag och jag skäms över att det tog sådan här tid. Jag har aldrig gett dig en chans att förbättra, inte låtit dig prata och berätta vad som tynger dig och bara låtit dig hålla det inne. Att du orkat med all ignorans och att du alltid stod där när jag förtjänade det som minst fattar jag inte

Jag saknar dig varje dag och nu ska jag behöva stå ut med mig själv när jag insett hur illa jag behandlat dig.
Jag hoppas verkligen att du får vad du förtjänar, för det är så otroligt mycket bättre.

Erik Hassles låt Hurtful måste vara gjord för att få mig må dåligt.

SÅ mer avreagering där. Undrar när det ska ta slut. Eller när det ska börja lätta?
Dags att ta mig samman och åka till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0